Älskar podcasts!

I dagarna har jag börjat lyssna jag på en underbar podcast som heter the wellness wonderland. Podcasts är något jag alltid lyssnar på nuförtiden när jag åker till och från jobbet. Så underbar avkoppling och perfekt sätt att tanka inspiration. I the wellness wonderland intervjuar Katie Dalebout olika personligheter som på olika sätt inspirerar och motiverar ur ett holistiskt och andligt hälsoperspektiv.

Just den holistiska biten tycker jag är så oerhört viktig, att man ser till helheten. Holism kommer från grekiskans ”holos” som betyder ”hel” eller ”odelad”. Man tror helt enkelt att helheten är större än summan av summan av delarna. Ingenting kan egentligen beskrivas utan en större kontext.

Personligen föredrar jag främst andligt inspirerade podcasts, det vill säga poddar där de pratar om vardagsbekymmer men ur ett djupare själsligt perspektiv. The wellness wonderland är ett perfekt exempel på det. Än så länge har jag inte hittat något liknande här i Sverige, men tipsa gärna om jag missat. Älskar podcasts som sagt 🙂

Kommentera

