Ett första steg

Den här bloggen har skapats för att förmedla de tankegångar som kommer genom mig till dig som läser. Jag har ett behov av att få ner det på pränt för att på det sättet bringa ordning i det som jag ibland kan uppleva som ett sammelsurium av kunskapsflöde som forsar in och genom mig. Jag vill också skapa en slags struktur av det hela för att på det sättet kunna förmedla det som behövs för att förstå det liv vi lever. För i slutändan handlar det om en enda enkel fråga, ”varför lever vi?”. Eller den klassiskt formulerade frågan, ”Vad är meningen med livet?”.

Under det gångna halvåret jag genomgått ett sådan omvälvande förändring på det spirituellt planet. Jag har fått svar på frågor jag inte ens visste att jag hade och jag har läkt inombords på sätt som jag aldrig hade trott var möjliga. I min strävan att nå stabilitet i livet att få en grund som är orubbar har jag fått hjälp tillsänt mig och all kunskap jag efterfrågat har kommit min väg. Jag upphör egentligen aldrig att förvånas över hur snabbt jag får svar på mina funderingar. När jag tror att en väg är lösningen, har jag snabbt fått budskap om att det inte alls är dit jag ska gå. Allt för att se till att jag håller mig på den väg jag egentligen ska följa. Jag har i efterhand förstått att det har manifesterats för mig för att jag ska lära mig skillnaden mellan det som är ”rätt” och ”fel” för just mig.

Ett budskap jag ständigt behöver påminna mig själv om är att det egentligen inte finns universella rätt eller fel i den meningen vi talar om livsplaner. Självklart är mord och stöld alltid fel, men det är på en sådan elementär nivå att det inte ens är något jag berör här. Utan det jag talar om är det sätt som vi personligen är ämnade att leva efter. Vi har alla olika livsplaner. Min är inte samma som din. Jag har irrat omkring i många år och det är först nu, de senaste veckorna, som min plan och väg, börjar bli tydlig för mig. Den livsplan som DU är ämnad att gå är definitivt inte samma som min. Men den finns. Du behöver bara våga ta steget ut i det okända för att öka möjligheten till att finna din plan. Och när du börjar skönja den, kommer allt du gått igenom i livet plötsligt att bli så mycket klarare för dig. Besvikelserna och problemen du stött på genom livet kommer du plötsligt känna tacksamhet över. Istället för besvikelse och bitterhet.  När livsplanen blir tydlig för dig, när du

 

Kommentera

